Iedereen is anders
Iedereen is anders en iedereen gedraagt zich anders. Uw gedrag heeft invloed op uw werk, maar ook op gesprekken met (potentiële) klanten. Dit gedrag is in te delen in vier hoofdgroepen. Als u weet tot welke hoofdgroep u behoort en tot welke hoofdgroep uw klant behoort, kunt u hierop inspelen tijdens klantgesprekken. Uw hoofdgroep bepaalt verschillende dingen:

  • Waar u veel waarde aan hecht;
  • Op welke manier u beslissingen neemt;
  • Welke banen en werkzaamheden bij u passen;
  • Hoe u reageert in gesprekken.

 

Het herkennen van gedrag
Tijdens een klantgesprek is het belangrijk dat u zichzelf kunt inleven in uw klant. Zo communiceert u op hetzelfde niveau met deze klant en gaat u efficiënter gesprekken aan. Inzicht in het gedrag en het herkennen van gedragsstijlen kunt u leren. De LIFO® methode (Life Orientations) helpt ons bij het inzicht krijgen in gedrag en het herkennen van gedragsstijlen. In combinatie met de SKEN® vragentechniek achterhaalt u snel de behoefte van uw klant. Zo benadert u zo effectief mogelijk de verschillende typen gedragsstijlen.

Bent u benieuwd…

  • Wat uw profiel is?
  • Hoe u de verschillende soorten gedragsstijlen herkent?
  • Hoe u effectief gebruik maakt van uw eigen gedrag in klantgesprekken?
  • Hoe u maximaal inspeelt op het gedrag van uw klant?
  • Hoe u uw resultaten uit klantgesprekken verhoogt?

 

Neem gerust eens contact met ons op over de mogelijkheden. Wij komen graag langs om u een toelichting te geven op uw profiel. Ook geven wij diverse trainingen over de gedragsprofielen. Wilt u nu alvast meer weten over de gedragsprofielen? Lees onze gratis whitepaper “Verkoopgesprekken met resultaat: gedragsprofielen”. Stel daarna uw kennis op de proef door de vragen te beantwoorden in onze blog “Verkopen is een beetje rechecheren”.