De nieuwe manier van aanbesteden: Best Value Procurement

6424464061_de9d36f647_z

Best Value Procurement, het is de nieuwe manier van aanbesteden. Is uw bedrijf hierop voorbereid? Weten uw verkopers wat het inhoudt? En zijn zij er op voorbereid? Deze methode, bedacht voor professor Dean Kashiwagi van Arizona State University, vraagt meer van de verkopende organisatie. Het helpt ze bij het selectieproces. Hierdoor worden leveranciers niet langer uitgeknepen door inkopers en hoeven ze niet meer alleen maar de goedkoopste te zijn. Het gaat niet meer om de goedkoopste leverancier, maar om de leverancier die de beste kwaliteit levert tegen een goede prijs.

Best Value Procurement oftewel prestatie-inkoop, wist u dat…

  • Wist u dat er van u verwacht wordt dat u een presentatie geeft voor een selectiepanel waar o.a. inkopers zitting in nemen?
  • En wist u dat deze presentatie met name gehouden moet worden door uw inhoudelijke consultants ofwel uitvoerend personeel?
  • Zijn uw techneuten of inhoudelijke experts in staat overtuigende verkooppresentaties te geven?

Heeft u ten minste 1x nee geantwoord, lees dan vooral verder.

Bent u klaar voor Best Value Procurement?
Wilt u weten of uw bedrijf klaar is voor Best Value Procurement, ook wel prestatie-inkoop genoemd? Lees meer over deze manier van aanbesteden in onze gratis whitepaper ‘Best Value Procurement’ of lees een korte samenvatting in onze volgende blog. Of neem contact op met Sales & Communication Improvement voor een vrijblijvend gesprek.

Plaats een reactie