Geef nooit korting! Van prijs naar waarde.

“Welke korting is er precies mogelijk?” Veel verkopers zijn allergisch voor deze vraag. Zelf spring ik figuurlijk een gat in de lucht bij deze vraag. Uw gesprekspartner zegt eigenlijk tegen u: “ik wil u product graag kopen, alleen de prijs is nog niet helemaal goed.” Dit is het moment om uw klant uw toegevoegde waarde duidelijk te maken. Dit is het moment waarop u uw klant echt kunt helpen. Ik zal u uitleggen hoe ik dat bedoel (hierover schreef ik overigens al eerder een whitepaper die u gratis kunt downloaden):

Het verkoopgesprek loopt niet lekker, wat nu?

Het komt wel eens voor. U zit in een verkoopgesprek bij een klant, maar het gesprek loopt niet lekker. U gaat nog beter uw best doen, maar niets blijkt te helpen. U vreest dat u, zonder deal of vervolgafspraak, terug gaat naar kantoor. Als u oog heeft voor het gedrag van uw gesprekspartner dan hoeft het niet zover te komen. U kunt het gesprek nog redden als u nu verstandig handelt.