Inhouse verkooptraniningen en communicatietrainingen op maat

Verkooptrainingen en communicatietrainingen op maat
De afgelopen weken heb ik veel vragen gekregen over de inhoud van onze verkooptrainingen en communicatietrainingen. Eigenlijk is deze vraag moeilijk te beantwoorden omdat we alle trainingen volledig afstemmen op de specifieke situatie van onze klanten, we geven namelijk alleen verkooptraining op maat.

Maar in onze trainingen komen vaak dezelfde modules aan bod. Onderstaand leest u onze 5 meest gevraagde trainingsmodules:

1. Inzicht in gedragsprofielen
De basis van onze training vormt vaak inzicht in de gedragsprofielen volgens de LIFO  methode. De combinatie van het hoofdprofiel en hulpprofiel geeft inzicht in sterktes en zwaktes van het individu en zijn (of haar) aandeel binnen het team. Onmisbaar voor bedrijven die meer uit hun medewerkers willen halen.

2. Oefenen met gesprekstechnieken
De basis van elk goed gesprek blijkt het goed kunnen luisteren naar uw gesprekspartner(s). Dit lijkt vreemd, maar alleen door goed te luisteren kunt u goede vragen stellen. En het stellen van de juiste vragen blijkt de grote succesfactor voor elk (verkoop)gesprek. In deze training leert u goed luisteren en leert u de juiste vragen stellen volgens een bewezen gespreksmodel. Deze SKEN-methodiek helpt u om meer uit uw verkoopgesprekken te halen. Daarmee is de training onmisbaar voor verkopers die meer en sneller nieuwe klanten willen binnenhalen.

3. Omgaan met weerstand
Onderdeel van veel gesprekken, waaronder verkoopgesprekken evenals coachgesprekken, is het omgaan met weerstand. U ervaart weerstand als klanten met u over de prijs willen onderhandelen, als klanten zeggen dat ze liever een offerte gemaild krijgen of als klanten u lastige vragen stellen. Maar u ervaart ook weerstand als medewerkers uw positieve feedback niet willen begrijpen. Wij leren u een ongelooflijk doeltreffende methode om deze weerstand weg te nemen.

4. Scoren met referenties
Het goed kunnen overbrengen van referentiecases blijkt een essentieel onderdeel bij het winnen van verkoopdeals. Wij leren u hoe u uw referenties aanpast aan elke klant zodat u meer salesgesprekken wint.

5. Coachen van medewerkers
Als u inzicht heeft in de gedragsprofielen van uw medewerkers dan kunt u uw medewerkers helpen om meer uit zichzelf te halen. Dit helpt u natuurlijk ook om meer uit uw team en uw bedrijf te halen. Uw eigen aandeel is echter essentieel in dit coachproces. Niet alle gedragsprofielen passen goed bij elkaar. Uw gedragsprofiel kan de ontwikkeling van die ene medewerker in de weg zitten. In deze training leert u om u bewust te zijn van de valkuilen van uw eigen gedragsprofiel en die van uw medewerkers. Door oog te hebben voor de combinatie van deze twee gedragsprofielen haalt u meer uit uw coaching. Noodzakelijk voor managers die samen met hun team willen groeien.

Ziet u een module of training die u graag, samen met uw team, wilt volgen? Neem vrijblijvend contact met ons op. Samen kunnen we bekijken hoe we deze training(en) voor u het beste kunnen combineren of inrichten. Daarnaast bieden we natuurlijk nog veel meer ondersteuning waaronder training op het gebied van teamselling, coaching van ondernemers, begeleiding van verkooptrajecten en het optimaliseren van verkoopprocessen onder meer middels interimprojecten. Dit alles kunnen we het beste uitleggen in een gesprek. Belt u ons?

Peter Kweekel
Sales and Communication Improvement

Plaats een reactie