Prestatie-inkoop voordelen voor de verkoper: Best Value Procurement

5381236628_73404effa4_z

In onze eerdere blogs over Best Value Procurement vertelden we u voornamelijk over de voordelen voor de inkopers. Maar ook voor de verkopers zijn er voordelen bij prestatie-inkoop trajecten. Er zijn drie zaken belangrijk als u als verkoper het prestatie-inkoop traject wilt winnen.

Drie essentiële zaken binnen Best Value Procurement

  1. Als uw inhoudelijke experts, techneuten, consultants of bijvoorbeeld projectleiders geen goede salespresentatie kunnen houden voor het inkopende selectiepanel, dan verspeelt u 30% van uw eindscore. De presentatie bepaalt namelijk vaak voor 30% de beoordeling!
  2. Als u in de beoordelingsfase bent gekozen tot first-choice supplier en het lukt niet om uit de onderhandeling te komen, dan loopt u natuurlijk ook een geweldige kans mis.
  3. Ten slotte, als u er niet in slaagt om goed samen te werken als 1 team, samen met uw klant, ook dan zult u het succes van Best Value Procurement niet ervaren. Het gevolg: verliesgevende projecten en een ontevreden klant.

 

Is uw bedrijf voorbereid op prestatie-inkoop en dan vooral op bovenstaande punten? Wilt u, samen met uw team van inhoudelijke experts, getraind worden in het geven van sterke verkooppresentaties? Zoekt u begeleiding bij verkooptrajecten en onderhandelingen? Neem gerust eens contact op met Sales & Communication Improvement. En in onze gratis whitepaper ‘Best Value Procurement’ leest u nog meer over de nieuwe manier van aanbesteden.

Plaats een reactie