Uzelf inleven in de klant is essentieel, herken het gedrag en help uw klant beslissen

Uzelf inleven in uw klanten is een essentieel onderdeel tijdens een gesprek. Als u in staat bent om het gedrag van uw klant in te schatten, bent u beter in staat om op hetzelfde niveau met die klant te communiceren. Hierdoor ontstaat een natuurlijke klik. Wellicht herkent u een van de volgende vragen:

  • Hoe maak ik contact met nieuwe prospects?
  • Hoe krijg ik een goede “klik” met mijn prospects?
  • Hoe speel ik maximaal in op het gedrag van mijn klant?
  • Hoe gedraag ik mij effectiever in klantgesprekken?
  • Hoe pas ik bewezen gesprekstechnieken toe om het vertrouwen van prospects te winnen?
  • Hoe verhoog ik mijn resultaten uit klantgesprekken?


Inzicht in de klant
Het antwoord op deze vragen: krijg inzicht in uw klant. Wij gebruiken hier de LIFO® methode (Life Orientations) voor. Deze helpt ons gedrag en gedragsstijlen te herkennen. Met deze kennis maakt u namelijk effectiever gebruik van persoonlijke gedragsstijlen en sterke eigenschappen. Daarnaast is het van belang om de behoefte en problemen van uw klant te achterhalen. De SKEN® vragentechniek zorgt ervoor dat u op een eenvoudige manier dit achterhaalt tijdens een klantgesprek. Op deze manier creëert u bewustwording bij de klant. Zij ervaren hun eigen behoeften en problemen en vragen u om een oplossing. Door de LIFO® methode en SKEN® vragentechniek te combineren krijgt u inzicht in het zo effectief mogelijk benaderen van verschillende typen gedragsstijlen. En daarnaast is het voor u ook gemakkelijker om doelstellingen te behalen tijdens een gesprek.

Inzicht in úw klant
Herkende u de vragen die ik u in het begin stelde? Dan is onze training “Help de klant beslissen” iets voor u. We geven u inzicht in gedrag, gedragsstijlen, vragentechnieken en dus uw klant. We oefenen met verschillende technieken: pitchen, omgaan met bezwaren, het afsluiten van een gesprek en de typische prijsdiscussie. Het aantoonbaar maken van de waarde van uw dienst of product staat voorop! Tijdens de training gaan we aan de slag met oefeningen en rollenspellen die gebaseerd zijn op de dagelijkse praktijk. U krijgt hierop persoonlijke feedback en terugkoppeling. De training wordt verzorgd door Peter Kweekel en Martin de Groot. Beide hebben jarenlange ervaring als verkoper en leidinggevende in het verkoop- en consultancy vak. Deelnemers aan onze eerdere trainingen waren allemaal erg enthousiast. De training resulteerde voor hen dan ook in een concrete verhoging van de omzet.

Wilt u ook inzicht krijgen in uw klant en uw klanten zo effectief mogelijk benaderen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij beantwoorden graag uw vragen. Op onze website vindt u meer informatie over de training. Wilt u alvast meer lezen over de gedragsprofielen? Lees onze gratis whitepaper!

Plaats een reactie