Prestatie-verkoop; hoe u als verkoper prestatie-inkoop trajecten wint

U weet zeker dat u de opdracht binnenhaalt als u als winnaar van de beoordelingsfase tijdens het prestatie-inkoop traject uit de bus komt. Een goede presentatie is dan essentieel. Deze presentatie bepaalt namelijk of uw bedrijf eerste keus is en of u aan de onderhandelingstafel komt. Deze blog, over de kracht van een voorstelronde tijdens een presentatie, is het tweede deel uit een 4-luik.

Hoe bereid ik als verkoper de presentatie voor tijdens een prestatieinkoop traject?

Prestatieverkoop; hoe u als verkoper prestatieinkoop trajecten wint
U haalt uw salestarget als u dat belangrijke prestatieinkoop aanbestedingstraject wint. Een goede pitch cq een goede presentatie tijdens de beoordelingsfase van het aanbestedingstraject is belangrijk. Deze presentatie bepaalt namelijk of uw bedrijf eerste keus is en of u aan de onderhandelingstafel komt. Deze blog, over hoe u zich als verkoper voorbereidt op de presentatie tijdens de beoordelingsfase, is het eerste deel uit een 4-luik. Onderaan deze blog wordt u doorgeleid naar de vervolgblogs.

Slim coachen in 4 stappen: Help uw medewerkers groeien!

Slim coachen in 4 stappen

Het is eigenlijk een kip-ei verhaal. Het liefst zou u willen dat uw medewerkers u meer werk uit handen nemen. Maar daarvoor moet u uw medewerkers wel vertellen wat ze van u over kunnen nemen en hoe u graag ziet dat zij dit doen. Dit kost tijd en die heeft u niet. Hoe zorgt u er dus voor dat uw medewerkers vol vertrouwen en zelfstandig kunnen werken, maar dat u ook grip houdt op hun werk? En dat dit niet veel tijd kost?

Salesdoelen stellen en verkoopresultaten meten

salesdoelen opstellen

De eerste stap van een goede business review is het stellen van doelen. Vervolgens kunt u uw verkoopresultaten bijhouden en hierop sturen. Maar hoe doet u dat, doelen opstellen en beheren? U kent Sales and Communication Improvement wellicht omdat we u coachen, begeleiden of trainen. Maar Sales and Communication Improvement leverde ook al vaker interim salesmanagers aan bedrijven die in zeer korte tijd hun salesproces willen optimaliseren. Tijdens deze interim projecten starten we eigenlijk altijd met het opstellen van salesdoelen. Gedurende het project leren we onze klant om dit zelf te doen en zelf de resultaten te beheren. Graag delen we 3 gouden tips met u waarmee u zelf uw salesdoelen kunt opstellen en uw verkoopresultaten beheren.

3 manieren om de conversieratio van uw verkoopgesprekken te verhogen

conversieratio verhogen

Hoe kunt u uw omzet verhogen? Een manier is het verhogen van de effectiviteit van uw salesgesprekken. Dit betekent dat u minder salesgesprekken nodig heeft om een deal te sluiten, oftwel door uw conversieratio te verhogen. In mijn blog “It’s a numbers game” schreef ik dat het belangrijk is om uw conversieratio bij te houden. Maar hoe verhoogt u de conversieratio eigenlijk? 3 tips om dit te realiseren: