Op zoek naar voorspelbare business? Plan uw verkoopresultaten!

U bent verkoopmanager. Uw directeur vraagt u om een salesprognose voor het komende half jaar. Hoeveel nieuwe klanten en omzet verwacht u? Kunt u antwoord geven? De afdeling sales is vaak niet in staat om een accurate prognose op te leveren. En als een prognose wordt opgeleverd, dan blijkt deze achteraf nauwelijks overeen te komen met de realiteit. Hoe maakt u uw salesfunnel voorspelbaar? Hoe zorgt u dat u uw voorspellingen kunt vertrouwen? Hoe zorgt u voor voorspelbare business?

De verschillen van aanbestedingstrajecten toen en nu: prestatie-inkoop trajecten

Zoals we in onze eerdere blog al aan u uitlegden:aanbesteden ging eerder op een hele andere manier. Inkopers werden door hun leveranciers uitgeknepen. Dit kwam door de wens om zo goedkoop mogelijk in te kopen. Leveranciers die mee deden aan aanbestedingen wisten dat het maar om maar 1 ding draait: zorgen dat ze de goedkoopste zijn. Dit zorgde ervoor dat bedrijven niet aan verwachtingen konden voldoen. Dit zorgde voor disappointed buyers in plaats van smart buyers. Voor wie wel een smart buyer wil zijn is de nieuwe manier van aanbesteden ontwikkeld: Best Value Procurement, oftwel prestatie-inkoop. De vier fasen van deze methode helpen de inkopers tijdens hun selectieproces.

Het belang van sparren: 5 redenen waarom een ondernemerscoach goed voor u is

Stelt u zich voor: u bent eigenaar van een bedrijf met 20 personen. U werkt al jaren hard om uw bedrijf op te bouwen en het afgelopen jaar groeit u echt als kool. U bent tevreden met deze groei, maar het vergt ook veel van uw team. Medewerkers krijgen andere rollen, er komen nieuwe collega’s bij en daarmee verandert ook de bedrijfscultuur. Het is niet vreemd als u in deze periode soms twijfelt over uw koers of uw nieuwe personeel. Maar met wie bespreekt u deze twijfels? Een ondernemerscoach kan de sparringpartner zijn die u zoekt. Graag deel ik 5 redenen waarom een coach goed is voor iedere manager of ondernemer:

Samen een salespitch (salespresentatie) voorbereiden

Salespitch voorbereiden

Samen een salespitch (salespresentatie) voorbereiden
Frank belde mij. Het bedrijf van Frank volgde al eerder trainingen bij mij, maar nu vroeg hij om andere ondersteuning. Zijn bedrijf was, samen met twee andere bouwbedrijven, uitgenodigd om hun offerte voor de bouw van een hypermodern kantoor toe te komen lichten bij de raad van bestuur. Het ging om een offerte van een klein miljoen. De vraag van Frank: “Wil je mij en mijn team helpen om deze salespitch voor te bereiden?”