Grip op uw verkopers. 3 vragen die u kunt stellen voordat ze op weg gaan.

Sales & Communication Improvement traint al jaren bedrijven op het gebied van communicatie en verkoop. Uit de verkooptraining IT die we afgelopen maand gaven aan een van onze klanten bleek opnieuw hoe salesmanagers worstelen met het coachen van hun sales representatives. “Ik ben niet bij het verkoopgesprek. Hoe kan ik ze toch helpen om beter voorbereid op pad te gaan?”

De nieuwe manier van aanbesteden: Best Value Procurement

Best Value Procurement, het is de nieuwe manier van aanbesteden. Is uw bedrijf hierop voorbereid? Weten uw verkopers wat het inhoudt? En zijn zij er op voorbereid? Deze methode, bedacht voor professor Dean Kashiwagi van Arizona State University, vraagt meer van de verkopende organisatie. Het helpt ze bij het selectieproces. Hierdoor worden leveranciers niet langer uitgeknepen door inkopers en hoeven ze niet meer alleen maar de goedkoopste te zijn. Het gaat niet meer om de goedkoopste leverancier, maar om de leverancier die de beste kwaliteit levert tegen een goede prijs.

De clous vormen samen een verhaal

Ik daagde u eerder uit om te achterhalen waarom de zakelijke relatie tussen Diederik en Pieter zo escaleerde. In dit uitgebreide verhaal lieten we kleine stukjes informatie los waarmee u kon achterhalen waardoor het verkeerd afliep. Met behulp van onze gratis whitepaper “(Verkoop)gesprekken met resultaat” kon u erachter komen om welke gedragsprofielen het hier ging.

Wilt u checken of het u goed is gelukt om de situatie te analyseren? Hieronder leest u mijn analyse.

Verkopen is een beetje rechecheren

U herkent het wellicht. In een gesprek met een klant vangt u veel non-verbale communicatie op. Kleine stukjes informatie die u iets vertellen over uw klant en zijn gemoedstoestand. Verkopen lijkt daarmee best wel wat op rechercheren. Ik daag u uit: kunt u op basis van de onderstaande stukjes informatie achterhalen waarom een zakelijke relatie tussen twee heren zo escaleerde? Een tip: Lees eerst onze gratis whitepaper “(Verkoop)gesprekken met resultaat” en lees dan onderstaand verhaal. Ik weet zeker dat u kunt achterhalen wat er is gebeurd. En u kunt uw verhaal toetsen met ons antwoord. Succes!

Het coachen van uw medewerkers

Vraagt u zichzelf weleens af hoe u meer uit uw medewerkers kunt halen? Er is geen eenduidig antwoord. Elke medewerker is anders en vraagt daarom om een eigen aanpak. Hoe weet u nu welke aanpak bij welke medewerker effectief is? Het helpt wanneer u inzicht heeft in de gedragsprofielen van uw team. Sales & Communication Improvement geeft u inzicht in uw eigen profiel en dat van uw team.